تبلیغات
شادی - روش هایی برای افزایش وزن بدن (جهت استفاده عموم)
 
شادی
موفقیت شادکامی
درباره وبلاگ


طرز فکر صحیح زندگی شاد موفقیت

مدیر وبلاگ : مهدی
نویسندگان
نظرسنجی
نظر شما در مورد این وبلاگ چیست؟







آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

1.بیشتر بخورید

چنانچه ورزش می کنید و رشد ندارید، تنها مشکل به اندازه کافی نخوردن شماست. چطور انتظار داریدوقتی کالری کافی را برای پر کردن میزان سوخت کالری بدنتان در روز مصرف نمی کنید، افزایش وزن بیابید؟ به عنوان یک وعده غذایی متوسط، شما بایستی روزانه ۱۰ کالری به ازای هر (پوند) از وزن بدنتان دریافت کنید تا بدن قادر به ترمیم و رسیدگی که به تمام اجزای بدن باشد، حالا به منظور افزایش وزن، باید حداقل ۵۰۰ کالری درروز و هر وعده غذایی مصرف کنید تا میزان کالری دریافتی از حد نرمال آن بالا رفته، موجب بالا رفتن وزن شود. هر چه بیشتر بخورید، پتانسیل رشد بیشتری تولید می کنید. همچنین بایستی قدرت انتخاب در مورد غذای مصرفی تان داشته باشید تا بدون افزایش میزان چربی و دریافت آن به مقدار زیاد وزنتان بالا برود.
۲ – خوردن در زمانهای بیشتر

این مورد نیز مشابه مورد قبل عمل می کند. هر چه به تعداد وعده های غذایی خود بیفزایید، کالری بیشتری دریافت می کنید. مطمئناً آسانتر است که در طول روز مثلاً ۸ وعده غذایی دارای ۵۰۰ کالری مصرف کنید تا اینکه ۴ وعده غذایی حجیم دارای ۲۰۰۰ کالری را استفاده کنید. همچنین، هنگامی که غذای حجیم مصرف می کنید، به دلیل کمبود برخی هورمون ها در متابولیسم شما، ممکن است برخی از غذاها فرصت تجزیه و تحلیل کامل را نیافته و در آخر تبدیل به چربی شود. همیشه در خاطر داشته باشید که به هر حال، با خوردن بیشتر، ناخواسته و به طور اتوماتیک بدنتان مقداری چربی نیز بدست آورده، ذخیره می کند. (با ورزش کردن باید آنها را آب کرد).
۳ – تمام تناسب ها را رعایت کنید
پروتئین اصلی ترین ماده سازنده بافت عضله و بی شک مهمترین ماده غذایی در بالا بردن وزن و ساخت جرم اضافی است. لیکن، به خاطر داشته باشید که شما بایستی همیشه اطمینان داشته باشید که مقدار دربست و دقیقی از چربی و کربوهیدرات ها را دریافت می کنید. مقدار پیشنهادی برای چربی، پروتئین و هیدرات های کربن در یک رژیم غذایی بالا برنده وزن ۱۵%، ۳۵%، ۵۰% می باشد.
۴ – غذاهای پرکالری و کم حجم مصرف کنید

مصرف این غذاها بسیار به صرفه است. هر چه مقدار کالری در هر گرم غذایی که مصرف می کنید بیشتر باشد، بهتر است. چرا که سبب خواهد شد حجم کمتری از غذا را مصرف کنید. همچنین این نوع غذاها زودتر شما را سیر خواهند کرد. در نتیجه حصول چربی از این طریق کمتر و آب کردن آن نیز با ورزش سهل تر خواهد بود.
مثلاً سعی کنید مصرف سبزیجات را کاهش دهید، چرا که دارای کالری کمتری به نسبت سایر مواد بوده و حدود۸۰% از وزن آنها آب است. در عوض از گوشت قرمز، تخم مرغ و تن استفاده کنید.
۵ – مولتی ویتامین ها را فراموش نکنید

غذاهای کم حجم – پر کالری معمولاً فاقد مواد غذایی میکروبی مثل: ویتامین ها، آب و مواد معدنی مهم هستند. که برای جبران آن مصرف روزانه مولتی ویتامین توصیه می شود. ویتامین ها برای ساخت و ترمیم مواد غذایی میکروبی ضروری هستند. سعی کنید آنها را در بین غذا مصرف کنید تا جذب سریعتری داشته باشند.
۶ – وعده غذایی (مخصوص بعد از زمان تمرین)

بعد از یک تمرین سخت و پیوسته، سطح مواد غذایی ماکرونی شما کاهش یافته و فیبرهای ماهیچه ای شما برای دریافت غذا فریاد می زنند به این دلیل است که یک وعده غذایی بعد از تمرین خوب و مناسب، مهمترین وعده غذایی در طول روز برای کسی که قصد افزایش وزن دارد، به شمار می رود. همیشه سعی کنید تا یک ساعت بعد از گذشت تمرین، حتماً این وعده غذایی را مصرف کنید تا بهترین نیتجه را دریافت کنید. بدن شما در این مرحله بیشترین ظرفیت دریافت پروتئین را به نسبت هر زمان دیگری در طول روز خواهد داشت. عموماً شما بایستی سعی کنید ۴۰ تا ۵۰ گرم پروتئین و بیش از ۵٫ ۱ برابر این مقدار کربوهیدارت را پس از هر بار تمرین مصرف کنید.
۷ – با شکم پر به رختخواب بروید

مهمترین وعده غذایی در درجه دوم، غذایی است که شما قبل از رفتن به رختخواب مصرف می کنید. از یک غذای متوسط ۶۷ کالری در ساعت در طول خواب سوزانده می شود. بنابراین، اگر شما حدود ۸ ساعت بخوابید، سعی کنید قبل از خوابیدن حدود ۵۳۶ کالری را مصرف کنید. مقدار هورمون ها در شب زمانی که بدن بخش زیادی از اجزاء را تحت پوشش قرار داده و به اوج می رسد عقیده ای عمومی مبنی بر این وجود دارد که شما هر چه قبل از خواب بخورید، تبدیل به چربی می شود. این عقیده کاملاً غلط است. البته اگر شما قبل از خواب، مک دونالد بزرگی را خورده باشید، بدون شک بیشتر آن به صورت چربی انباشته خواهد شد ولی مصرف مواد پروتئین ساز که دارای چربی کم و نیز کربوهیدرات های ساده هستند بسیار مناسب است.

۸ – گوشت و علاقه خوردن آن
طبیعی و ساده است. اگر بخواهید رشد کنید. نیاز به خوردن گوشت دارید. گوشت از نظر پروتئین غنی است نیز منبع طبیعی خوبی برای کراتین است و کالری های فراوانی دارد.
۹ – مایعات زیاد بنوشید

آب، آبمیوه و شیر. آب رسانی و تولید آب کلیه رشد جرم بدن است. تا ۶۰% بدن شما را آب تشکیل داده است. شما از طریق تعریق و ادرار، آب از دست می دهید، حتماً به میزان فراوان مایعات مصرف کنید . آب بنوشید و قابلیت جذب مواد غذایی را نیز بالا می برد شیر نیز غنی از پروتئین بوده و آبمیوه ها قادرند ویتامین و قند طبیعی بدن شما را تامین کنند.
۱۰ – به تدریج میزان دریافت کالری خود را افزایش دهید.

سعی کنید میزان کالری روزانه، خود را از۱۲۵۰به ۲۵۰۰ افزایش دهید تا به وزن مورد نظر و مناسب خود برسید





نوع مطلب : پزشکی و سلامت، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

جمعه 24 شهریور 1396 07:26 ب.ظ
Hurrah! Finally I got a blog from where I know how to actually obtain useful facts regarding my study and knowledge.
شنبه 14 مرداد 1396 09:16 ب.ظ
What's up, after reading this amazing post i am also glad to share my familiarity here with friends.
سه شنبه 6 تیر 1396 10:25 ق.ظ
These are genuinely fantastic ideas in about blogging.
You have touched some pleasant points here. Any way keep up wrinting.
سه شنبه 2 خرداد 1396 02:15 ق.ظ
Hi there to every one, the contents existing at this site are genuinely amazing for people knowledge,
well, keep up the good work fellows.
شنبه 14 فروردین 1389 08:24 ب.ظ
سلام
وبلاگ جالبی داری
می خوایی آمار وبلاگت بالا بره ؟
می دونی اگر وبلاگت بازدید بالایی داشته باشه می تونی بهترین درامد رو از اینترنت کسب کنی؟
می دونی که با ثبت وبلاگ خود در هکتور باکس و قرار دادن کد باکس در وبلاگ خودت بالاترین بازدید رو به خودتون اختصاص می تونید بدید؟
لینک باکس هکتور به تازگی کار خودشو شروع کرده و بزودی بازدید بسیار بالایی رو به خودش اختصاص میده
که می تونید لینک های روزانه خودتون رو هم با هر آماری که دارین در قسمت لینک های روزانه ثبت کنید
در صورتی که بازدید بالایی دارین در قسمت ثبت لینک های روزانه وبلاگ خودتون رو ثبت کنید تا بزودی آمار زیادی به سمت وبلاگ شما سرازیر بشه

مزایای این لینکس باکس
1سرعت بالا در لود کردن
2.پربازدیدترین لینکس باکس
3.ثبت در موتورهای جستجو
و...
موفق باشید

http://hector.boxu.ir
شنبه 14 فروردین 1389 07:39 ب.ظ
با ثبت لینک وبلاگتان در لینک باکس ما بازدید وبلاگ خود را دو برابر کنید!!!
لینک شما بصورت خودکار و بدون نیاز به تایید مدیر نمایش داده میشود!
با هر بار نمایش لینک باکس توسط وبلاگ شما، لینک شما به اول لیست لینکها انتقال پیدا میکند. مثلا اگر شما در روز 1000 بازدید کننده داشته باشید، لینک شما 1000 بار به اول لیست انتقال پیدا میکند!
عدالت در این سیستم رعایت شده و حق به حق دار میرسد.
سیستم ما کاملا هوشمند بوده و بعد از مدتی بازدید کنندگان وبلاگ شما را تا حد چشم گیری افزایش میدهد!!!
سایت:
سنتر باکس: www.CenterBox.ir
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر